dijous, 15 de novembre del 2007

El gat negre i altres relats



Un dels trets més característics en el tractament del terror dins l'obra narrativa d'Edgar Allan Poe és la barreja d'elements pròpiament terrorífics amb altres que només ho són només d'una manera indirecta.

En els relats que integren aquest volum -entre els qual es troben alguns dels més memorables de l'autor- hi ha tot un ventall de maneres d'apropar-se a la literatura de terror: espais tancats, amors fúnebres, tombes, cadàvers, i també la típica opressió psicològica que prové d'allò que és extraordinari: allò que va més enllà dels sentits i de la lògica.

Edgar Allan Poe és considerat un dels grans escriptors nord-americans. Orfe de mare i abandonat pel pare quan tenia un any, fou adoptat pel negociant de tabac John Allan, que el va fer anar a estudiar a Escòcia i a Anglaterra, on va conèixer la literatura romàntica del moment. La seva afició a l'alcohol el va portar a un procés d'autodestrucció que, finalment, li va causar la mort a Baltimore l'any 1849.

5 comentaris:

Jaume Casals ha dit...

Aquest llibre esta bastant bé perque al ser diferentes històries es fa mes curt al llegir-ho.

Cèlia.Otto ha dit...

Aquest va ser el primer llibre que vaig llegir per la classe de català de 3r amb el Jaume. Vaig haver de llegir-lo en tres dies per problemes amb la llibretia, però va valer la pena.
És un llibre diferent, no tan sols pel fet de ser histories, sino com estan escrites, tenint en compte l'epoca en que les van escriure.
La historia que mes m'agrada es la del Pou i el Pèndol.

..Mónii.. ha dit...

hola Jaume!! Doncs res, que com sempre dius que no deixo el comentari te'l deixo ara, si?
Ja que el primer llibre que em vaig llegir no hi és (tens un treballet extre, profe), comento en aquest que també m'ha agradat molt. En especial m'ha agradat el gat negre. Ja sabia més o menys com anava pero no m'hauria esperat el final que té. Be, doncs pasava nomes per deixar el comentari.
ADEUU ^^
Mònica

gbp23 ha dit...

Aquest llibre m'ha agradat molt. Son contes curts i aixo fa que sigui mes facil de llegir. Per no estar explicant tots els contes explicare una mica algunes coses que passa al primer de tots: El gat negre.
Un home te un gat negre anomenat Plutó. Un dia que anava borratxo se'l trova pel carrer, l'home treu la navalla i li treu un ull. Despres l'escaña i el penja en un arbre.
En aquest conte passen mes coses. Si voleu saver-les ho llegiu i ja que esteu tambe llegiu la resta de contes que tambe estan molt be, especialment el pou i el pendol.

hOsT ha dit...

wola Jaume.Aquest es un del llibres que més m'ha agradat perque té aquell punt d'esgarrifança i terror.La que em va cridar més l'atenció va ser la història del pou i el pendol.Aqui et deixo una mica de resum de la primera
història. Un dia que vènia begut va agafar el gat i com no li agradava la seva forma de mirar-li va arrencar un ull, després es va penedir, però el gat es va quedar sense un dels seus globus oculars. Poc després va decidir d'acabar amb el sofriment del pobre gat i el va penjar a un arbre, quan va anava de camí a casa seva una gran concentració de curiosos estava davant seu.